Українська освітянка Людмила Булигіна, яка до вересня 2024 року працювала вчителькою інформатики Політехнічного ліцею, виступила з ідеєю, що вже встигла викликати жваву дискусію серед педагогів і батьків. Вона вважає, що шкільна програма перевантажена і потребує радикальної оптимізації.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяУ своєму дописі у Facebook Булигіна заявила: настав час відмовитися від «культу 12 важливих предметів», яким живе кожна школа. На її думку, варто об’єднувати дисципліни, інтегрувати знання в кейси та зосередитися на ключових напрямах.
«Враховуючи всі обставини, потрібно змістити увагу на математику, фізику та хімію. Домашнє завдання має залишитися лише з цих предметів. Їх потрібно максимально популяризувати та підтримувати — і державою, і бізнесом. Через кілька років ми побачимо результат», — наголосила педагогиня.
Булигіна наводить приклад успіху англійської мови в українській освіті: як тільки на ній зробили акцент, рівень знань відчутно зріс. Те ж саме сталося і з українською мовою, яка витіснила російську з навчального процесу.
Окремо вчителька підкреслила роль інформатики: за її словами, цей предмет повинен стати «тінню математики» та «носити за нею зброю програмування і аналізу даних». Такий підхід, на її переконання, допоможе виховати справді розумну націю, здатну створювати сучасні технології, а не лише користуватися ними.
Ідеї Булигіної вже збирають як схвальні відгуки, так і хвилю критики. Прихильники наголошують: діти й справді перевантажені непотрібними завданнями, які забирають час, але не дають практичних навичок. Опоненти ж вважають, що звуження кола предметів знизить загальний рівень освіти та зробить учнів менш ерудованими.
Нагадаємо, не всі сядуть за парти: у школах введуть новий формат навчання - зміни з 1 вересня
Як повідомляв портал Знай.ua, чекають у вишах найбільше: МОН назвало 4 критично важливі професії для України