Український вчитель Артур Пройдаков, який увійшов до топ-10 найкращих педагогів міжнародної премії Global Teacher Prize, закликає не називати сучасну молодь «поганим поколінням». За його словами, це не проблема характеру дітей, а радше відображення нової епохи та змін у способі мислення підлітків.

Пройдаков пояснює, що сучасні діти більш розкуті, сміливі та прагматичні. Вони не бояться висловлювати свою думку і ставити багато запитань, навіть якщо це здається дорослим незвичним. «Сучасна молодь більш сміливо й розкуто говорить про те, що їй болить. Акції протесту в різних містах України щодо незалежності НАБУ й САП – яскраве цьому свідчення. Навіть ті ж лайливі слова на картонках. Діти не добирають якихось епітетів, просто в лоб кажуть правду», – зазначає педагог.

Підлітки та фастфуд
Підлітки та фастфуд
Фото из открытых источников

Пройдаков підкреслює, що підлітки шукають ефективні способи виконання завдань і прагнуть берегти свій ресурс. Наприклад, якщо він дає домашнє завдання прочитати твір, учень може прийти і розповісти, що слухав подкаст на ту ж тему та готовий переказати його зміст. «Дитина в темі та відповідає всім певним моментам програми й, по суті, виконала домашнє завдання», – пояснює педагог.

Вчитель також звертає увагу на вплив сучасних технологій. Кліпове мислення, популярність коротких відео у TikTok, Reels чи Threads формують нову реальність: діти віддають перевагу коротким форматам інформації й уникають лонгрідів. «Той самий чат GPT, кліпове мислення, TikTok, Reels, короткі дописи, Threads – у фаворі стає коротка форма, тобто ніхто не хоче читати великі тексти. Це не провина дітей, це контекст нашого часу, нашої епохи», – резюмує Пройдаков.

Популярні новини зараз
Мобілізація набере обертів: кому загрожує втрата броні та відстрочки Радіти чи плакати: як зміняться пенсії у 2026 році ПФУ скоротив фінансування пенсій: що чекає на стареньких Користуєшся чи ні, а платити маєш: чи законна "друга" платіжка за газ
Показати ще

Гаджети в школі, скріншот: YouTube
Гаджети в школі, скріншот: YouTube

За словами вчителя, старше покоління часто виконує завдання неохоче, але врешті-решт робить їх, а сучасні діти прагнуть досягти результату з мінімальними витратами енергії. На його думку, такий підхід не слід критикувати, а варто зрозуміти як адаптацію до нових умов навчання та життя.

Артур Пройдаков закликає батьків і педагогів бачити у підлітках партнерів у навчанні та поважати їхню прямолінійність, сміливість і здатність мислити критично. Це, переконаний педагог, не тільки не шкодить освіті, а й допомагає готувати дітей до сучасного світу, де швидкість, ефективність і вміння ставити запитання є важливими навичками.

Нагадаємо, повага та підтримка спонукає школярів краще вчитися: результати дослідження

Раніше ми розповідали, що у школах посилюють покарання за шкідливі звички: які штрафи впаяють батькам

Також, знущання в школах: чи варто переводити дитину в інший заклад