Вчителька зарубіжної літератури з Чернівців Аліна Мец пояснила, чому багато педагогів на уроках просять учнів поділитися своїми думками про прочитаний твір. Про це вона розповіла у відео, опублікованому у TikTok.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
За словами педагогині, така практика не лише допомагає розвивати критичне мислення, а й формує в дітей важливу рису - емпатію, тобто здатність розуміти почуття й мотиви інших людей.
Мец наголосила, що уроки літератури займають особливе місце серед шкільних предметів. На відміну від математики чи фізики, де головне - правильно розв’язати задачу, на літературі учнів навчають занурюватися в образ персонажа, аналізувати його вчинки й шукати причини, через які герой діє певним чином. За її словами, саме література дозволяє дитині навчитися дивитися на світ очима іншої людини та усвідомлювати, що за кожною дією стоять емоції, страх або біль.
Хоча багатьох школярів дратує запитання "Що хотів сказати автор?", педагогиня переконана, що саме цей момент є ключовим. Він змушує підлітків замислитися не лише над змістом твору, а й над людськими переживаннями, які приховані за словами.
"Коли ви навчаєтеся розуміти почуття вигаданих героїв, вам стає набагато легше сприймати справжніх людей, їхні емоції та поведінку в реальному житті. Це своєрідне тренування емоційного інтелекту, яке допомагає будувати здорові стосунки й бути добрішими до інших", - зазначає Мец.
Отже, вчителька переконана, що обговорення художніх творів із дітьми не лише розвиває мовлення та мислення, а й робить школярів більш чуйними, уважними та зрілими в емоційному плані.
- Нагадаємо, школярів відучують від "совкового виховання": що намагаються "зламати" вчителі.
- Раніше ми розповідали, яким має бути вчитель: працівниця освіти порушила актуальне питання, і висновок виявився несподіваним.
- Також, у школах запускають нові уроки: чому навчатимуть дітей .