У той час як освітяни б’ють на сполох щодо низької грамотності учнів, вчителька початкових класів з Харкова Ольга Федотова звертає увагу на інший, менш очевидний аспект — почерк. За її словами, він погіршився не лише через цифровізацію чи нестачу мотивації, а й через те, що сучасні діти не вміють зав’язувати шнурки.

«У дітей недостатньо розвинені м’язи рук, які відповідають за письмо. Більшість не вміють зав’язувати шнурки, лазити по деревах, не вміють охайно розфарбовувати», — зазначила педагогиня.

Здавалося б, який зв’язок між гілками дерев, шнурками та охайним зошитом? Втім, з точки зору фізіології — прямий. Саме дрібна моторика, яка формується через активні рухи пальцями й зап’ястками, лежить в основі навички письма. Коли дитина лізе по дереву або вчиться зав’язувати шнурки, вона непомітно для себе тренує потрібні для письма м’язи.

школярі
школярі

Федотова наголошує, що чимало першокласників приходять до школи, не маючи базових навичок, які колись вважалися нормою для 5-річної дитини. А коли на це нашаровується ще й звичка все робити на екрані — пальцем, а не ручкою — маємо результат: нерозбірливий почерк, погана координація та неохайне письмо.

Популярні новини зараз
Повістки більше не прийдуть: кому більше не треба йти до ТЦК Нові умови відстрочки: які обставини більше не врятують від мобілізації У пенсіонерів заберуть 30% від виплати: кому ПФУ не повністю зарахує кошти Пекельне літо: на Україну чекає нова хвиля аномальної спеки, прогноз погоди лякає
Показати ще

Педагогиня також звертає увагу на ще одну проблему: система «Нової української школи», за якою за помилки в почерку чи неакуратність не можна сварити і тим паче знижувати оцінку.

«На мій погляд, немає поваги до вчителя. Бо перевіряти роботу, виконану абияк, — це завдання із зірочкою. Ані діти, ані батьки не бачать у цьому проблеми», — з сумом констатує вчителька.

Таким чином, педагог потрапляє у замкнене коло: з одного боку — не може вимагати, з іншого — змушена щодня мати справу з текстами, які важко прочитати навіть фахівцеві.

Вчитель перевіряє домашнє завдання. Фото:вільні джерела
Вчитель перевіряє домашнє завдання. Фото:вільні джерела

Експерти у галузі дитячої психології й логопедії підтверджують: розвинена дрібна моторика — ключ до гарного почерку, концентрації уваги та мовленнєвого розвитку. Тому Ольга Федотова радить не ігнорувати прості, але ефективні заняття:

  • зав’язування шнурків,

  • аплікації та вирізання ножицями,

  • конструювання з дрібних деталей (лего, пазли),

  • лазіння по канату, ігри на майданчику,

  • малювання та розфарбовування.

Нагадаємо, ніколи не обирайте цю відповідь: абітурієнтам підказали, як не провалити НМТ, якщо чогось не знаєш

Раніше ми розповідали, що студентів-випускників зобов'яжуть відпрацювати за спеціальністю: "Велика біда"

Також, уроки "Захисту України" стануть справжньою підготовкою до війни: майбутні захисники навчаться у справжніх