Батьки щороку ламають голову: яку школу обрати для своєї дитини — «престижну», «сильну», а може, ту, що поруч із домом? Зазвичай у виборі орієнтуються на рейтинги за результатами НМТ, ЗНО чи олімпіад. Але чи дійсно це — справжній показник якості освіти, розповіла педагогиня.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяОсвітянка Надія Майбогіна пропонує подивитися на ситуацію інакше. Вона впевнена: головне — не стартові здібності учня, а те, наскільки школа допомогла йому розвинутися. Це і є так звана “додана вартість” освіти — показник, який реально дозволяє оцінити ефективність навчального закладу.
Уявімо учня Петренка. Після молодшої школи він мав умовно 150 балів. Якщо після середньої — 155, здається, прогрес є. Але якщо діти з таким самим стартом зазвичай досягають 160 балів — отже, щось пішло не так. І це вже питання до школи, а не до дитини.
Саме так працює система у Великій Британії, де школи оцінюють не лише за “елітними” результатами, а за тим, наскільки добре вони розвивають кожну дитину. Там не ганяються лише за відмінниками — дивляться, як змінюється кожен учень.
Майбогіна переконана: якби в Україні запровадили систему оцінки за доданою вартістю, це кардинально змінило б підхід до освіти. Директори перестали б просто гнатися за “успішними дітьми”, а зосередилися б на підтримці всіх учнів — незалежно від стартових умов.
Це дало б і справедливіше фінансування, і чіткі орієнтири для МОН, і реальні дані для змін в освіті. Бо якісна школа — це не та, де навчаються лише найсильніші. Це та, яка виводить на новий рівень кожного. І тоді, можливо, поняття “престижна школа” отримає зовсім інший зміст, спевнена вчителька.
Нагадаємо, парад суконь і червона доріжка: експерт розкритикував гламурні випускні у розпал війни
Раніше ми розповідали, що НМТ хочуть зробити платним: з кого планують брати гроші
Також, ще більше навантаження: в школах оновлять один із предметів