Деякі школярі можуть проводити за гаджетами до 12 годин на день, що негативно позначається на їхньому здоров’ї та підготовці до уроків. Тому на Черкащині, в ліцеї села Головківка, активно впроваджують заходи для зменшення надмірного використання смартфонів серед учнів, повідомляє "Суспільне".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
У ліцеї молодшим школярам заборонено приносити мобільні телефони, через що під час виконання контрольних завдань вони покладаються лише на власні знання. Однак для учнів старших класів ситуація значно складніша, адже смартфони для них стають зручним замінником реального спілкування.
За словами директорки ліцею Наталії Канюки, старшокласники часто віддають перевагу віртуальному світу, який для них здається більш комфортним і безпечним. Вона згадала випадок, коли на першому уроці побачила сонного учня і дізналася, що той провів ніч у смартфоні замість сну.
Надихнувшись цим епізодом, педагоги взялися моніторити, скільки часу школярі витрачають на гаджети. Використовуючи дані додатків і соціальних мереж, вони виявили активність учнів навіть уночі - о другій чи третій годині.
"Ми почали моніторити, там же ж видно хто сидить у тіктоці, телеграмі - зелений вогник горить, і ми побачили, що вони активні і о другій, і о третій ночі. Тоді стало зрозуміло чому вони себе так почувають, чому така підготовка і до уроків, і на уроках", - розповіла Наталія Канюка.
Особливий рекорд встановила учениця десятого класу Аніта, яка провела перед екраном смартфона 12 годин 12 хвилин за одну добу. Дівчина пояснила, що така ситуація трапляється лише під час канікул, а в навчальні дні цей показник знижується.
Щоб змінити поведінку учнів, педагоги залучили до роботи батьків. Їх закликають ставити додатки для батьківського контролю, переглядати історії пошуку самих дітей і цікавитися їхніми вподобаннями. Деякі сім’ї вже впровадили правила користування гаджетами. Наприклад, одна учениця зазначила, що користується телефоном ввечері по кілька годин, приділяючи решту часу допомозі батькам або активному відпочинку.
Шкільна медсестра акцентувала увагу на фізичних наслідках тривалого використання смартфонів: порушення постави та погіршення зору. Проте змусити підлітків скоротити час онлайн виявилося справжньою складністю. За словами психологині Інни Лук’янець, таке явище називається "bed rotting" - це стан, коли дитина проводить кілька днів у ліжку зі смартфоном, постійно скролячи контент.
"Якщо дитина лежить у ліжку і скролить телефон нескінченно день-два-три, то в неї з’являється апатичність, у неї мало сил, пригнічується її воля, і людина може приходити до депресивних епізодів", - пояснила вона.
Психологиня зазначила, що кількість дітей із залежністю від гаджетів зростає. Спроби батьків обмежити їх доступ до смартфонів нерідко закінчуються істериками й сльозами, які можна порівняти зі станом ломки. У таких випадках важливо проявляти терпіння та наполегливість. Водночас необхідно створити умови для розвитку живого спілкування та заохочувати дітей брати участь у активностях поза межами екрану.
Раніше портал Знай писав, що лікар попередив про наслідки вживання енергетиків підлітками.
Також портал повідомляв, що батьки скаржаться на шкільні обіди – у їдальнях відбудуться зміни.
Крім того, ми інформували, що на урок не пустять: українка розповіла про суворі правила у європейських школах.