В українських школах підхід до викладання англійської мови потребує перегляду, адже навчання часто починається з вивчення граматичних правил, тоді як навички живого спілкування залишаються на другому плані. На це звернув увагу вчитель англійської мови та популярний блогер Віктор Демко.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПедагог пояснив, що процес опанування іноземної мови має бути схожим на те, як діти засвоюють рідну. За його словами, малюки спершу вчаться говорити, наслідуючи мовлення дорослих, і лише згодом у школі знайомляться з граматикою. Натомість у шкільній програмі з англійської мови цей порядок часто зворотний.
Віктор Демко зазначає, що занурення в мовне середовище можливе навіть без поїздок за кордон. Для цього, на його думку, достатньо створити англомовний простір у побуті. Зокрема, він радить батькам вмикати дітям мультфільми англійською мовою, адже для молодшого віку це природний спосіб сприйняття інформації.
Педагог поділився, що навіть давав відповідні рекомендації батькам своїх учнів початкової школи, наголошуючи: діти дивляться мультфільми незалежно від мови, але водночас підсвідомо запам’ятовують слова, інтонації та мовні конструкції.
За словами Демка, подібний принцип працює і в підлітковому віці. Він розповів, що сам удосконалював англійську, переглядаючи серіали мовою оригіналу. Навіть якщо зміст спочатку незрозумілий, мозок поступово адаптується, що згодом полегшує сприйняття мови на слух і використання фраз у розмові. Граматика ж, за його словами, відіграє допоміжну роль — вона важлива для тестів, письма та академічного рівня мови.
Водночас педагог звертає увагу, що шкільна програма в Україні зосереджена переважно на правильності написання та вимови, а не на розвитку комунікативних навичок. Через це учні можуть добре виконувати письмові завдання, але відчувати труднощі під час усного спілкування.
Окремо Віктор Демко згадав і про навчальні матеріали. На його думку, підручники часто містять відірвані від реальності тексти та лексику, яку складно застосувати в повсякденному житті. Натомість розмовні фрази, ідіоми та фразові дієслова, які використовуються у живій мові, залишаються поза належною увагою.
Педагог зазначає, що саме практичне використання мови та вміння спілкуватися мають стати основою вивчення англійської, тоді як правила мають доповнювати цей процес, а не замінювати його.
Нагадаємо, учнівські олімпіади по-новому: школярів попередили про зміни
Раніше ми розповідали, що учні початкових класів складатимуть обов'язкові тести: новий освітній експеримент