Державна підсумкова атестація та зовнішнє незалежне оцінювання справді необхідні дітям, адже вміння зосереджуватися та зберігати концентрацію навіть у стані підвищеної тривожності - це важлива навичка, яка також формується завдяки іспитам. Про це написала харківська вчителька Галина Сіщук у своєму Фейсбуці.

Школа. Фото: скрін youtube
Школа. Фото: скрін youtube

За словами педагогині, українські освітні програми зовсім не погані, а повернення до тестування не є проявом "зради" з боку держави. Справжня проблема, на її думку, полягає в тому, що батьки не завжди усвідомлюють ступінь свого впливу на розвиток дитини.

Сіщук наголошує: якщо допомагати школярам структурувати дії, ділити складні завдання на простіші етапи, дозволяти самостійно знаходити рішення і при цьому використовувати "шкільну" мову під час пояснення, то жодні іспити не стануть для них серйозним випробуванням.

"І ось тепер, коли ви це усвідомили, хочу підкреслити: справа не в поганих програмах і не в тому, що держава нібито влаштовує "зраду", повертаючи ДПА та ЗНО. Суть у тому, наскільки дорослі розуміють, який вплив вони мають на розвиток власної дитини", - зазначила вона.

Популярні новини зараз
Вікові обмеження: ПриватБанк обурив пенсіонерів дивними правилами У Міненерго вирішили долю тарифів: скільки платитимемо за світло, тепло та гарячу воду За борги розрахуєтесь квартирою: кого торкнеться новий механізм стягнень Школи і садочки відмовляються приймати дітей: що вимагають від батьків
Показати ще

НМТ. Фото з відкритих джерел
НМТ. Фото з відкритих джерел

Учителька також звертає увагу на проблему мовного середовища. За її словами, мова, якою спілкуються вдома, часто відрізняється від тієї, що використовується в школах, і це може створювати додаткові труднощі для учнів.

"У багатьох родинах "домашня" мова не збігається зі "шкільною". Для деяких дітей це стає проблемою: вони читають або отримують завдання "шкільною" мовою, а мислять і внутрішньо перекладають його тією, якою звикли спілкуватися. Такий процес потребує більше енергії та призводить до швидкого виснаження. Дитина, у якої внутрішнє мовлення сформувалося двома мовами або збігається зі "шкільною", має у цьому плані перевагу", - пояснила педагогиня.